• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

9. Nieznany ja. Czego dowiem się o sobie, gdy zapytam siebie i innych? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 22 listopada 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny:

  • autoanaliza, poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności w oparciu o swoje odczucia i opinie innych osób.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • rozwija otwartość i samoświadomość,
  • dzieli się swoimi spostrzeżeniami, myślami i kreatywnymi pomysłami,
  • dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł,
  • zna i rozumie wartość pracy nad sobą, autorefleksji,
  • zauważa różnorodność swoich cech osobowościowych,
  • poznaje i stara się zrozumieć cechy osobowości innych uczniów.

Metody pracy:

  • panel dyskusyjny,
  • praca indywidualna,
  • praca w grupie.

Środki dydaktyczne:

  • długopis i po kilka mazaków – dla każdego ucznia,
  • kartka B6 i dwie kartki A4 – dla każdego ucznia,
  • Plakat „Okno Johari” (załącznik nr 1) [1],
  • Szablon „Okno Johari” (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia) [2],
  • lista cech charakteru [3].

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2023 - Nr 52
52