- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
9. Nieznany ja. Czego dowiem się o sobie, gdy zapytam siebie i innych? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- autoanaliza, poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności w oparciu o swoje odczucia i opinie innych osób.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija otwartość i samoświadomość,
- dzieli się swoimi spostrzeżeniami, myślami i kreatywnymi pomysłami,
- dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł,
- zna i rozumie wartość pracy nad sobą, autorefleksji,
- zauważa różnorodność swoich cech osobowościowych,
- poznaje i stara się zrozumieć cechy osobowości innych uczniów.
Metody pracy:
- panel dyskusyjny,
- praca indywidualna,
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
- długopis i po kilka mazaków – dla każdego ucznia,
- kartka B6 i dwie kartki A4 – dla każdego ucznia,
- Plakat „Okno Johari” (załącznik nr 1) [1],
- Szablon „Okno Johari” (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia) [2],
- lista cech charakteru [3].
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2023 - Nr 52