- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
4. Więcej, mniej, inaczej
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych.
Cele szczegółowe, uczeń:
- poznaje metodę odkrywania nowych działań w drodze do osiągnięcia celu,
- określa, czego powinien robić mniej lub więcej, żeby trafnie podjąć decyzję edukacyjno-zawodową,
- wskazuje, co powinien zacząć i przestać robić, aby trafnie podjąć decyzję edukacyjno-zawodową,
- określa, co powinien robić inaczej, podejmując decyzje dotyczące swojej przyszłości.
Metody pracy:
- metoda 5Q,
- praca w grupach,
- wirujące plakaty,
- dyskusja grupowa,
- praca na forum.
Środki dydaktyczne:
- markery (w pięciu kolorach),
- 5 dużych arkuszy papieru (po 1 sztuce dla każdej grupy),
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
4 Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VII, uczeń: określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby, identyfikuje osoby i instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej i wyjaśnia, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy, planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy