- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
8. To samo, a jednak inaczej – informatyk czy programista? Cz. 1
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: analizowanie różnic między wybranymi zawodami kształcenia branżowego z branży teleinformatycznej.
Cele szczegółowe:
- poznanie zawodu informatyka,
- poznanie zawodu programisty,
- rozpoznawanie różnic pomiędzy informatykiem a programistą.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupie,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- komputer, tablet lub telefon z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu – dla każdego ucznia,
- link do strony internetowej Informatora o zawodach szkolnictwa branżowego: https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2021/01/informator-o-zawodach-szkolnictwa-branzowego.pdf
- Co ja tam wiem (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Wspólne i osobne (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia, uwaga: preferowany wydruk dwustronny),
- Wspólne i osobne – wzorzec dla nauczyciela (załącznik nr 3 – dla nauczyciela).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej i pracy w grupie przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Sierpień 2021 - Nr 24