3. Następna stacja: Zawód
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV-VI.
Cel główny: wymienianie różnych grup zawodów i podawanie przykładów zawodów dla tych grup oraz opisywanie różnych dróg dojścia do nich.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
poznaje różne zawody,
podaje przykładowe miejsca pracy w tych zawodach,
opisuje specyfikę pracy w tych zawodach i różne drogi dochodzenia do tych zawodów.
Metody pracy:
praca w obwodach stacyjnych,
dyskusja kierowana.
Środki dydaktyczne:
Rysujemy atrybuty (załącznik 1 do pocięcia),
Nazwy zawodów (załącznik nr 2),
Motoskojarzenia (załącznik nr 3 – tyle sztuk, ile jest grup),
Zgadnij, co robimy! (załącznik nr 4 – tyle sztuk, ile jest grup),
Kwalifikacje ukryte w kopercie (załącznik nr 5 – do pocięcia i zapakowania każdego zestawu do koperty,
pudełko, w którym będą się znajdowały kartki z pociętym załącznikiem nr 1,
kartki papieru A4,
kredki lub flamastry,
kolorowe czasopisma,
nożyczki,
klej,
kartki papieru A3 (tyle sztuk, ile jest grup),
przybory do pisania,
koperty (tyle sztuk, ile jest grup).
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.