- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
7. Jakim jestem charakterem?
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cel główny: analiza własnych zasobów związanych z charakterem.
Cele szczegółowe:
- wskazanie własnych cech charakteru,
- analiza własnych cech charakteru pod kątem postrzegania ich jako najatrakcyjniejsze,
- prezentacja/wizualizacja postaci, które takie cechy posiada,
- analiza postaci pod kątem posiadania hipotetycznych cech charakteru,
- zastosowanie informacji zwrotnej do odkrywania nieuświadomionych cech charakteru.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- komputer, tablet lub telefon z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu – dla każdego ucznia,
- link do strony internetowej z The Character Creator – Build visually stunning avatars: https://charactercreator.org/
- Moje cechy charakteru (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- Jakie widzę cechy charakteru? (załącznik nr 2 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII uczeń: rozpoznaje własne zasoby, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2021 - Nr 20