- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
10. Temperament a charakter
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów VII–VIII. Cel główny: przygotowanie uczniów do rozpoznawania własnych zasobów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi odróżnić temperament od charakteru,
- umie opowiedzieć o swoim temperamencie,
- wskazuje swoje cechy charakteru.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca zespołowa,
- praca w dwójkach,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- Temperament, cechy charakteru – przykładowe definicje (załącznik nr 1 dla nauczyciela),
- Mój temperament (załącznik nr 2 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- Lista cech charakteru wypisanych na arkuszu papieru flipchart (załącznika nr 3 – jeden egzemplarz dla nauczyciela),
- masa mocująca,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i zespołowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje własne zasoby, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2021 - Nr 20