- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
3. Następna stacja: Zawód
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV-VI. Cel główny: wymienianie różnych grup zawodów i podawanie przykładów zawodów dla tych grup oraz opisywanie różnych dróg dojścia do nich.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poznaje różne zawody,
- podaje przykładowe miejsca pracy w tych zawodach,
- opisuje specyfikę pracy w tych zawodach i różne drogi dochodzenia do tych zawodów.
Metody pracy:
- praca w obwodach stacyjnych,
- dyskusja kierowana.
Środki dydaktyczne:
- Rysujemy atrybuty (załącznik 1 do pocięcia),
- Nazwy zawodów (załącznik nr 2),
- Motoskojarzenia (załącznik nr 3 – tyle sztuk, ile jest grup),
- Zgadnij, co robimy! (załącznik nr 4 – tyle sztuk, ile jest grup),
- Kwalifikacje ukryte w kopercie (załącznik nr 5 – do pocięcia i zapakowania każdego zestawu do koperty,
- pudełko, w którym będą się znajdowały kartki z pociętym załącznikiem nr 1,
- kartki papieru A4,
- kredki lub flamastry,
- kolorowe czasopisma,
- nożyczki,
- klej,
- kartki papieru A3 (tyle sztuk, ile jest grup),
- przybory do pisania,
- koperty (tyle sztuk, ile jest grup).
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy