- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
6. Kataloguję…
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV–VI. Cel główny: przygotowanie uczniów do wskazywania swoich mocnych stron oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wskazuje swoje mocne strony,
- potrafi wymienić sposoby rozpoznawania mocnych stron.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupie,
- praca w dwójkach,
- dywanik pomysłów,
- ćwiczenie,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- „dywaniki”7 – jeden dla każdej grupy,
- Mam mocne strony (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- Lista mocnych stron (załącznik nr 2 – jeden egzemplarz do pocięcia dla nauczyciela),
- arkusze papieru flipchart – jeden dla każdej grupy,
- klej – jeden dla każdej grupy,
- kartki A4 – komplet 20 dla każdej grupy (10 do fazy II, 10 do fazy III „dywanika pomysłów”),
- kartki A5 – jedna dla każdej dwójki,
- masa mocująca,
- małe karteczki samoprzylepne w trzech kolorach lub trzech różnych kształtach w ilości takiej, aby każdy uczeń otrzymał trzy karteczki (każda w innych kolorze bądź kształcenie),
- pisaki.
Przewidywany czas: 2 × 45 minut.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej, w parach i grupowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2021 - Nr 20