Nie daj się scrollowaniu! Świadome i bezpieczne zachowania w sieci w praktyce
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych oraz określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego: uczeń określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Cel główny:
- rozwijanie świadomości uczniów na temat higieny cyfrowej i wpływu korzystania z technologii na ich codzienne funkcjonowanie.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozpoznaje własne nawyki cyfrowe i ich konsekwencje,
- ocenia swój styl korzystania z urządzeń elektronicznych,
- rozwija umiejętność autorefleksji i formułowania wniosków,
- wskazuje konkretne działania wspierające równowagę online-offline,
- potrafi współpracować w grupie i argumentować swoje stanowisko.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- miniwykład,
- praca w grupach,
- rozmowa kierowana w grupach,
- metoda projektowa (krótkoterminowa).
Środki dydaktyczne:
- „Samoocena: Ja i internet” (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- „Pytania do pracy w grupach” (załącznik nr 2) – dla każdej grupy,
- kartki A3, kolorowe mazaki – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 72

Dostępny w wersji elektronicznej