- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Jak znaleźć to, co kocham? O sposobach poszukiwania hobby. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń rozpoznaje własne zasoby, w tym własne zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje i predyspozycje zawodowe.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- kształtuje proaktywną postawę wobec własnej przyszłości zawodowej,
- potrafi zdefiniować pojęcie „hobby”,
- potrafi zidentyfikować własne zasoby na podstawie własnych zainteresowań i dokonuje analizy posiadanych kompetencji,
- zna sposoby poszukiwania hobby,
- poszerza wiedzę w zakresie kompetencji zawodowych niezbędnych do wejścia na rynek pracy.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- projekcja filmu dydaktycznego.
Środki dydaktyczne:
- Kluczowe zasoby w realizacji mojego hobby (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- film pt. Jak znaleźć hobby? Sposoby na znalezienie swojej pasji! [1]
- kartka A3 lub typu flipchart – dla każdej grupy,
- mazaki lub flamastry.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2024 - Nr 61