Jak wybrać szkołę ponadpodstawową? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Anna Sikorska

Autor: Anna Sikorska

Dodano: 20 lutego 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • zapoznanie uczniów z kryteriami wyboru szkoły ponadpodstawowej.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • poznaje różne kryteria wyboru szkoły ponadpodstawowej,
  • tworzy indywidualną hierarchię kryteriów wyboru szkoły,
  • doświadcza różnicy między swoją hierarchią kryteriów a opinią rówieśników.

Metody pracy:

  • dyskusja,
  • rozmowa kierowana,
  • praca w grupach – metoda kuli śnieżnej,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • flipchart lub tablica,
  • pisaki,
  • kartki A4.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Anna Sikorska

Autor: Anna Sikorska

Doradca zawodowy. Pracuje w Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży w Poznaniu oraz uczy doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych. Przez 5 lat pracowała w Fabryce Opowieści, poznając historie setek przedsiębiorców i wspierając od środka budowę biznesu online. Prowadzi własną firmę Ciesz Się Przyszłością, w której łączy wiedzę z doradztwa zawodowego i doświadczenie przedsiębiorcy.
Słowa kluczowe:
klasy VI-VIII

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56
Dostępny w wersji elektronicznej