- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
6. Czy jestem charyzmatyczny? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- zwiększenie świadomości uczniów na temat cech charyzmatycznych i ich roli w budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych oraz wpływania na otoczenie.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- uświadamia sobie, jakie cechy składają się na charyzmę i jak mogą być one postrzegane przez innych,
- rozwija zdolność słuchania i empatii – kluczowych dla charyzmy,
- dokonuje samooceny i samorefleksji nad własnymi umiejętnościami społecznymi,
- rozwija kreatywność oraz umiejętność pracy zespołowej i komunikacji.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- miniwykład z dyskusją,
- studium przypadków,
- metoda plakatowa,
- praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
- kartka i długopis – dla każdego ucznia,
- Znajdź charyzmę. Opis zachowań (załącznik nr 1),
- plakaty dydaktyczne (opcjonalnie) [1],
- Naucz mnie charyzmy (załącznik nr 2) – dla każdej grupy,
- mazaki i kartka A4 z bloku technicznego – dla każdego ucznia,
- Czy jestem charyzmatyczny? Test (złącznik nr 3) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Czerwiec 2024 - Nr 58