Moje wyobrażenia siebie jako pracownika na początku i na końcu szkoły podstawowej. Scenariusz zajęć dla uczniów VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji oraz uczeń dokonuje autoprezentacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cele główne:
- uczeń zauważa swój rozwój i wynikające z tego zmiany w planach zawodowych,
- uczeń dokonuje autoprezentacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- kształtuje proaktywną postawę wobec własnego rozwoju edukacyjno-zawodowego,
- określa swoje aspiracje zawodowe i opowiada o nich,
- rozwija umiejętność prezentowania wyników swojej pracy,
- rozwija kompetencje interpersonalne i autoprezentacji w grupie,
- rozwija umiejętność oceny innych w kontekście zawodowym.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- kolaż,
- praca grupowa,
- prezentacja.
Środki dydaktyczne:
- arkusz A2 lub typu flipachart (70x100 cm) – dla każdej grupy,
- kolorowe czasopisma, reklamy, ulotki,
- marker,
- kleje biurowe lub taśma klejąca – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej