Moja rola w firmie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Dorota Żebrowska

Autor: Dorota Żebrowska

Dodano: 26 kwietnia 2025

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie wiedzy o przedsiębiorczości, identyfikacja ról w zespole oraz ich zadań.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • określa nazwy stanowisk pracy w wybranej działalności,
  • identyfikuje zakres obowiązków ról pełnionych w firmie,
  • dokonuje analizy własnych oraz swoich kolegów/koleżanek zasobów i predyspozycji,
  • dokonuje autorefleksji na podstawie informacji zebranych w toku zadania.

Metody pracy:

  • dyskusja otwarta,
  • miniwykład,
  • praca w grupach,
  • autorefleksja.

Środki dydaktyczne:

  • kartki A4 – dla każdej grupy,
  • mazaki,
  • Karty opisu stanowisk pracy (załącznik nr 1) – dla każdej grupy,
  • Karty zadań dla stanowisk pracy (załącznik nr 2) – dla każdej grupy.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dorota Żebrowska

Autor: Dorota Żebrowska

Mentorka kariery, doradczyni zawodowa, specjalistka ds. kadr i płac. Absolwentka studiów podyplomowych SWPS Job-coaching – nowoczesne doradztwo zawodowe oraz Akademii Trenerów Mentalnych Juniorów Jakuba B. Bączka. Prowadzi indywidualne sesje doradztwa zawodowego dla dorosłych i młodzieży.