Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie wiedzy o przedsiębiorczości, identyfikacja ról w zespole oraz ich zadań.
Cele szczegółowe, uczeń:
- określa nazwy stanowisk pracy w wybranej działalności,
- identyfikuje zakres obowiązków ról pełnionych w firmie,
- dokonuje analizy własnych oraz swoich kolegów/koleżanek zasobów i predyspozycji,
- dokonuje autorefleksji na podstawie informacji zebranych w toku zadania.
Metody pracy:
- dyskusja otwarta,
- miniwykład,
- praca w grupach,
- autorefleksja.
Środki dydaktyczne:
- kartki A4 – dla każdej grupy,
- mazaki,
- Karty opisu stanowisk pracy (załącznik nr 1) – dla każdej grupy,
- Karty zadań dla stanowisk pracy (załącznik nr 2) – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Pozostało jeszcze 98% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
Autor: Dorota Żebrowska
Mentorka kariery, doradczyni zawodowa, specjalistka ds. kadr i płac. Absolwentka studiów podyplomowych SWPS Job-coaching – nowoczesne doradztwo zawodowe oraz Akademii Trenerów Mentalnych Juniorów Jakuba B. Bączka. Prowadzi indywidualne sesje doradztwa zawodowego dla dorosłych i młodzieży.