Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- uczeń prawidłowo reaguje na pytania rekrutacyjne.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi korzystać ze swoich mocnych stron i umiejętności oraz mówić o sobie w superlatywach,
- potrafi reagować na różne pytania rozmowy kwalifikacyjnej (w tym pytania ,,trudne i niebezpieczne”),
- wie, w jaki sposób swoje słabe strony zamienić w atuty,
- poznaje technikę BSTAR.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- dyskusja,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- „Chwalenie się” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- „Potwierdź swoje umiejętności” (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.