Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej, określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
(Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej,
- doskonali umiejętność pracy zespołowej oraz komunikacji interpersonalnej.
Metody pracy:
- praca grupowa (metoda studium przypadku – Case Study),
- dyskusja,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- Case Study – historie Julii, Janka i Marty (załącznik nr 1 – dla każdej grupy),
- Karta pracy – studium przypadku (załącznik nr 2 – dla każdej grupy),
- Formularz do autorefleksji nad stanem zdrowia (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.