Żegluj, nie dryfuj. Jak nawigować po świecie edukacji?
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- uświadomienie uczniom możliwości i znaczenia wyboru dalszej drogi edukacyjnej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poznaje możliwości dalszego działania po szkole ponadpodstawowej, w tym możliwości dalszej nauki,
- wykorzystuje analizę SWOT jako narzędzie do wyboru optymalnej formy dalszej edukacji.
Metody pracy:
- dyskusja moderowana,
- miniwykład,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- flipchart,
- pisaki,
- pudełko,
- „Możliwości edukacji po szkole ponadpodstawowej” (załącznik nr 1),
- „Cztery historie” (załącznik nr 2),
- „Arkusz analizy SWOT” (załącznik nr 3 – dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej