Wielozadaniowość – usprawnienie czy opóźnienie czasu działania?
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć - Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności zarządzania wielozadaniowością z naciskiem na zrozumienie jej wpływu na efektywność pracy i jakość wykonania zadań.
Cele szczegółowe:
- stymulowanie do refleksji nad własnymi strategiami radzenia sobie w sytuacjach wymagających wielozadaniowości,
- rozwój umiejętności planowania i priorytetyzacji zadań,
- rozwijanie umiejętności kompetentnej pracy zespołowej i komunikacji między uczniami.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- pogadanka z dyskusją,
- doświadczenie z dyskusją,
- praca grupowa,
- debata.
Środki dydaktyczne:
- kartki i długopisy,
- „Instrukcja wykonania rysunku” (załącznik nr 1),
- „Lista zadań do wykonania” (załącznik nr 2 – dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej