Wielozadaniowość – usprawnienie czy opóźnienie czasu działania?

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 19 lutego 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Scenariusz zajęć - Szkoły ponadpodstawowe

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności zarządzania wielozadaniowością z naciskiem na zrozumienie jej wpływu na efektywność pracy i jakość wykonania zadań.

Cele szczegółowe:

  • stymulowanie do refleksji nad własnymi strategiami radzenia sobie w sytuacjach wymagających wielozadaniowości,
  • rozwój umiejętności planowania i priorytetyzacji zadań,
  • rozwijanie umiejętności kompetentnej pracy zespołowej i komunikacji między uczniami.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • pogadanka z dyskusją,
  • doświadczenie z dyskusją,
  • praca grupowa,
  • debata.

Środki dydaktyczne:

  • kartki i długopisy,
  • „Instrukcja wykonania rysunku” (załącznik nr 1),
  • „Lista zadań do wykonania” (załącznik nr 2 – dla każdej grupy).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56
Dostępny w wersji elektronicznej