- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
8. Język żyrafy i język szakala – o różnych sposobach komunikowania. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cele główne:
- zrozumienie przez ucznia różnic istniejących w sposobach komunikowania językiem żyrafy i językiem szakala,
- uświadomienie wpływu sposobu komunikowania na odczuwany poziom stresu rozmówcy.
Cele szczegółowe, uczeń:
- potrafi zidentyfikować różnice między komunikacją językiem żyrafy a językiem szakala,
- rozumie, że różne sposoby komunikowania wpływają na poziom stresu,
- nabywa umiejętność stosowania konstruktywnej komunikacji.
Metody pracy:
- miniwykład,
- wideo,
- praca indywidualna,
- drama.
Środki dydaktyczne:
- projektor multimedialny lub tablica interaktywna (laptop z dostępem do Internetu),
- przyrządy do pisania,
- Czy to język żyrafy czy szakala? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Przykładowe tematy dram (odgrywanie ról) (załącznik nr 2 – dwa egzemplarze).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2023 - Nr 49