• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

8. Język żyrafy i język szakala – o różnych sposobach komunikowania. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 20 sierpnia 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cele główne:

  • zrozumienie przez ucznia różnic istniejących w sposobach komunikowania językiem żyrafy i językiem szakala,
  • uświadomienie wpływu sposobu komunikowania na odczuwany poziom stresu rozmówcy.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • potrafi zidentyfikować różnice między komunikacją językiem żyrafy a językiem szakala,
  • rozumie, że różne sposoby komunikowania wpływają na poziom stresu,
  • nabywa umiejętność stosowania konstruktywnej komunikacji.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • wideo,
  • praca indywidualna,
  • drama.

Środki dydaktyczne:

  • projektor multimedialny lub tablica interaktywna (laptop z dostępem do Internetu),
  • przyrządy do pisania,
  • Czy to język żyrafy czy szakala? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
  • Przykładowe tematy dram (odgrywanie ról) (załącznik nr 2 – dwa egzemplarze).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Wrzesień 2023 - Nr 49
49