- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
5. Czy praca w stresie jest dla mnie? Jakim typem pracownika jestem? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII szkół podstawowych, uczeń: rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
Cel główny:
- umożliwienie uczniom zrozumienia roli stresu w miejscu pracy oraz identyfikacja swojego typu pracownika.
Cele szczegółowe, uczeń:
- potrafi wskazać różne metody radzenia sobie ze stresem,
- rozwija umiejętność dostosowania strategii radzenia sobie ze stresem w zależności od typu pracownika,
- potrafi zidentyfikować cechy charakterystyczne dla różnych typów osobowości pracowniczych,
- rozumie, jak preferencje zawodowe, zidentyfikowane w teście Hollanda, wpływają na jego zachowanie i reakcje na stres,
- podejmuje refleksję nad własnymi preferencjami i dostosowaniem ich do przyszłej kariery zawodowej.
Metody pracy:
- miniwykład,
- praca indywidualna,
- praca grupowa,
- pytania otwarte,
- dyskusja moderowana.
Środki dydaktyczne:
- przyrządy do pisania,
- Przyczyny i skutki stresu w miejscu pracy. Sposoby radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy (załącznik nr 1 – dla każdej grupy),
- komputer/tablet z dostępem do Internetu (dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2023 - Nr 49