- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
4. Jak wygląda stres? Komunikaty werbalne i niewerbalne świadczące o przeżywaniu stresu. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- rozpoznawanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach stresowych u siebie i u innych.
Cele szczegółowe, uczeń:
- potrafi identyfikować i reagować na sygnały werbalne i niewerbalne świadczące o przeżywaniu stresu,
- buduje empatyczną postawę względem osób przeżywających stres,
- pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania emocjami w sytuacjach stresowych.
Metody pracy:
- dyskusja moderowana,
- drama,
- praca grupowa,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- flipchart lub tablica,
- markery lub pisaki,
- Scena 1. Przygotowanie do przedstawienia szkolnego, Scena 2. Wspólna prezentacja – scenariusze (załącznik nr 1, załącznik nr 2 – po jednym dla ucznia-aktora),
- arkusze A4 (dla każdej grupy),
- arkusze A5 (dla każdego ucznia),
- pisaki lub flamastry.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2023 - Nr 49