Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: uświadomienie sobie przez uczniów własnych zasobów i hipotetycznych oczekiwań pracodawców. Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi wymienić kompetencje potrzebne na danym stanowisku pracy,
- potrafi wymienić cechy niezbędne na danym stanowisku pracy,
- potrafi wymienić oczekiwania pracodawcy poszukującego pracownika na dane stanowisko pracy
- (wiedza deklaratywna),
- potrafi swoje odpowiedzi porównać z odpowiedziami kolegów.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- gra,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu (dla każdego ucznia),
- projektor i komputer z dostępem do Internetu dla prowadzącego,
- wydrukowane karty z pytaniami przygotowane wcześniej przez uczniów (na poprzednich zajęciach),
- Strona internetowa z timerem http://www.zegaronline.pl lub stoper
- Zasady gry (załącznik 1 – nauczyciela, opcjonalnie dla każdego uczestniczącego w grze ucznia, polecane wydrukowanie 6 sztuk),
- Karta odpowiedzi (załącznik 2 – dla każdego ucznia, kartę można przed wydrukowaniem uzupełnić o pytania, które nauczyciel wybrał do gry),
- Obsługa stopera (załącznik 3 – dla nauczyciela do pobrania ze strony www.doradztwoszkolne.pl),
- kartka i długopis (dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Pozostało jeszcze 97% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
Autor: Tomasz Magnowski
Doradca zawodowy, nauczyciel zawodu, trener biznesu, Microsoft Innovative Educator Expert. Na co dzień nauczyciel i doradca zawodowy oraz właściciel firmy szkoleniowej TiM. Organizator Ogólnopolskich Targów Szkół Wyższych w Radomiu i Wystawy Interaktywnej MÓZG. Od 2019 r. przewodniczący Zarządu Głównego Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP. Pływobiegacz rowerowy i odkrywca dnia codziennego