Metody i techniki ewaluacyjne. Grupa fokusowa jako sposób na ewaluację w szkole
W szkole podstawowej w każdym roku szkolnym prowadzonych jest wiele przedsięwzięć z zakresu doradztwa zawodowego. Są to zajęcia grupowe, spotkania informacyjne, wizyty zawodoznawcze, konkursy, rozmowy doradcze. Każde z podejmowanych przedsięwzięć ma swoje cele, zakłada określone efekty. Czy zostaną osiągnięte? Odpowiedzi na to pytanie można poszukać korzystają z różnych metod i technik badawczych. Jedną z nich jest grupa fokusowa, która pozwala na przeprowadzenie badania jakościowego. Badanie fokusowe cieszy się dużą popularnością zarówno w badaniach społecznych, jak również marketingowych, dlatego warto przyjrzeć mu się bliżej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- O czym pamiętać wybierając metody i techniki prowadzenia badania ewaluacyjnego?
- Czym jest tzw. zogniskowany wywiad grupowy?
- Jak wygląda przebieg padania typu focus group?
- Jakie korzyści daje poznanie opinii respondentów?
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej