Jak rozwijać kompetencje miękkie wśród uczniów – rozwiązywanie konfliktów w grupie
Rozwiązywanie konfliktów jest ważną umiejętnością wykorzystywaną w pracy, ponieważ pomaga zapobiegać nieporozumieniom. Może to ułatwić pracownikom współpracę i zrozumienie siebie nawzajem, a także w razie potrzeby obniżać napięcie i przyczynić się do pozytywnych relacji między pracownikami. Umiejętność rozwiązywania konfliktów może wpłynąć na poprawę efektywności pracy i wydajność w organizacji, ponieważ zapobiega zarówno długotrwałym, jak i krótkoterminowym problemom. Może także zmniejszyć liczbę błędów popełnianych przez pracowników, ponieważ nie będą oni rozpraszani przez konflikty.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- W jaki sposób doradca zawodowy może wspierać rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów?
- Jakie metody pracy i ćwiczenia proponować uczniom, by rozwijać umiejętność rozwiązywania konfliktów?
- Jaką rolę kompetencje miękkie dotyczące zdolności rozwiązywania konfliktów odgrywają w życiu zawodowym?
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej