• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

1. Co wspólnego ma praca z pieniędzmi? Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III

Autor: Agnieszka Kośkiewicz

Dodano: 21 grudnia 2022

Cel główny: określanie znaczenia pracy w życiu człowieka.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • określa, jakie funkcje pełni pieniądz,
  • wskazuje związek pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy,
  • opisuje, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka,
  • wykonuje pracę plastyczną na temat wymarzonej pracy.

Metody pracy:

  • dyskusja,
  • praca w parach,
  • frotaż,
  • gra dydaktyczna,
  • rozmowa kierowana,
  • praca indywidualna,
  • ekspresja plastyczna.

Środki dydaktyczne:

  • woreczek z monetami o różnych nominałach,
  • tablica,
  • Pieniężne memory (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia, do wycięcia),
  • ołówki/kredki,
  • nożyczki,
  • Może tu będę pracował… (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
  • różne materiały sypkie, np. herbata, piasek, kasza, ryż, sól gruboziarnista, mak,
  • klej.

Przewidywany czas realizacji: 2 × 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy I-III

Aktualnie przeglądasz

Styczeń 2023 - Nr 41
41