Pewność siebie – kompetencja, którą warto nabyć

Anna Jasińska

Autor: Anna Jasińska

Dodano: 31 stycznia 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Scenariusz dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Cele główne:

  • uczeń sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy,
  • uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • zwraca uwagę na elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas krótkiego przywitania oraz wpływu pewności siebie na pierwsze wrażenie,
  • wyjaśnia pojęcie „pewność siebie”,
  • identyfikuje czynniki wpływające na pewność siebie, zarówno pozytywne, jak i negatywne,
  • generuje pomysły, w jaki sposób budować/wzmacniać pewność siebie,
  • analizuje swoją pewność siebie w różnych sytuacjach i identyfikuje obszary wymagające wzmocnienia,
  • formułuje konkretne działania i plan działania w celu budowania pewności siebie w wybranych obszarach życia.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca w grupach,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • kartki A4,
  • długopisy,
  • „Koło Pewności Siebie” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Anna Jasińska

Autor: Anna Jasińska

Pedagog pracy, doradca zawodowy, certyfikowany tutor i mentor kariery. Od czterech lat pełni rolę szkolnego doradcy zawodowego, będąc jednocześnie koordynatorem Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego w szkole podstawowej. Zorganizowała cztery edycje Tygodnia Doradztwa Zawodowego. Inspiruje do rozwoju i wspiera, wzmacnia wiarę w siebie i w swoje możliwości. Patrzy na potrzeby osób holistycznie, wprowadzając je w proces zmiany w zgodzie z wartościami życiowymi. Pomaga wydobyć ukryte talenty i osiągnąć cele zawodowe w oparciu o wizję zawodową, mocne strony i wartości.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej