Etyka w miejscu pracy, czyli jak rozpoznać nieetyczne zachowania pracodawcy

Anna Sarczyńska

Autor: Anna Sarczyńska

Dodano: 12 sierpnia 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych: uczeń określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).                         

         Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Cel główny:

  • nabycie umiejętności rozpoznawania nieetycznych zachowań ze strony pracodawcy i odpowiedniego reagowania na nie w celu ochrony swoich praw jako pracownika.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • poznaje różne formy nieetycznych zachowań pracodawców wobec pracowników,
  • uczy się rozpoznawać oznaki mobbingu, bullyingu i innych nieetycznych zachowań ze strony pracodawcy,
  • dowiaduje się, jak reagować na nieetyczne zachowania w miejscu pracy,
  • rozumie, jakie prawa mają pracownicy w zakresie ochrony przed nieetycznymi praktykami.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • dyskusja,
  • burza mózgów,
  • analiza przypadków,
  • praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

  • film pt. <a >„Jak rozpoznać toksycznego pracodawcę?” [1],
  • „Rozpoznajemy mobbing i inne nieetyczne zachowania pracodawcy” (załącznik 1) – dla każdego ucznia,
  • flipchart lub tablica, mazaki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Anna Sarczyńska

Autor: Anna Sarczyńska

Pedagog o specjalności poradnictwo, wieloletni doradca zawodowy, ekspert w procesie diagnozy kompetencji osób długotrwale bezrobotnych, trener, autorka artykułów naukowych i w czasopismach branżowych, związanych z rynkiem pracy i profesją doradcy zawodowego, ekspert medialny.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61
Dostępny w wersji elektronicznej