- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
1. Predyspozycje zawodowe – jakie mogą być i jakie posiadasz. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- uczeń potrafi rozpoznać i zdefiniować własne predyspozycje zawodowe.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie znaczenie i korzyści płynące z trafnej identyfikacji predyspozycji zawodowych,
- rozumie rolę procesu samopoznania w identyfikacji swoich predyspozycji zawodowych,
- potrafi wykorzystać własne predyspozycje w dalszym planowaniu swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej,
- rozwija umiejętność pracy zespołowej.
Metody pracy:
- praca w parach/praca grupowa,
- praca zespołowa,
- burza mózgów,
- rozmowa kierująca,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- karty pracy,
- flipchart i pisaki lub monitor (tablica) multimedialny,
- kartki samoprzylepne,
- Zawód na fotografii (załącznik nr 1 – po jednej fotografii dla każdej grupy),
- Zawód a predyspozycje (załącznik nr 2),
- Wybrane predyspozycje zawodowe (załącznik nr 3),
- Typy predyspozycji zawodowych (załącznik nr 4).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Aktualnie przeglądasz
Lipiec 2023 - Nr 47