- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
Praca z uczniem zdolnym w doradztwie zawodowym
Dzieci przychodzą na świat z różnym potencjałem rozwojowym. Dużo zależy od tego, kiedy potencjał zostanie rozpoznany i w jaki sposób będzie rozwijany. Gdy uczeń rozpoczyna naukę w szkole, warto rozpoznać jego zdolności i tworzyć warunki do ich rozwoju. Czy uczeń zdolny mierzy się z jakimiś trudnościami? Czy każdy uczeń zdolny jest świadomy swoich talentów? Skąd ma się o nich dowiedzieć? Czy wykorzystuje swój potencjał w planowaniu kariery? Czy posiadanie zdolności ogólnych lub specjalnych wystarcza do osiągnięcia sukcesu życiowego? Celem artykułu jest przedstawienie głównych założeń doradztwa zawodowego dla uczniów zdolnych w oparciu o ich charakterystykę, potrzeby i wyzwania rozwojowe.
- Jak zidentyfikować ucznia zdolnego? Sposoby identyfikacji ucznia zdolnego
- Jakie są najważniejsze wyzwania rozwojowe i potrzeby ucznia zdolnego
- Jakie są cechy charakterystyczne ucznia zdolnego?
- Czym charakteryzuje się specyfika doradztwa zawodowego dla ucznia zdolnego?
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
doradztwo zawodoweAktualnie przeglądasz
Luty 2022 - Nr 30