- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
12. To samo, a jednak inaczej – informatyk czy programista? Cz. 2
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cel główny: analizowanie różnic między wybranymi zawodami kształcenia branżowego z branży teleinformatycznej na podstawie escape room o zawodach. Cele szczegółowe, uczeń:
- podejmuje próby wykonania zadań zawodowych programisty i informatyka,
- analizuje różnice w zawodach programisty i informatyka.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- słuchawki, komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu – dla każdego ucznia,
- link do escape roomów:
– Technik programista „Obudź się” https://view.genial.ly/5f69b30e4d20af0cfc19ca41/interactivecontent-technik-programsita
– Technik informatyk „Cudowna Machina” https://view.genial.ly/5f6b7eb809c3b80cfdcae0d2/presentation-zst-radom-sherlock-julia-p
- Czym się różni informatyk od programisty? (załącznik 1 – dla każdego ucznia do pobrania ze strony www.doradztwoszkolne.pl).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII-VIII, uczeń wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy