• WSZYSTKIE
  • 2021
  • 2020
  • 2019

1. Czy zawody lubią się grupować?

Autor: Agnieszka Kośkiewicz

Dodano: 18 lutego 2021

Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas I-III.   Cel ogólny: podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisywanie podstawowej specyfiki pracy w przykładowych zawodach.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • wymienia grupy zawodów według podziału B.A. Klimowa,
  • podaje przykłady zawodów wykonywanych przez ludzi ze swego otoczenia,
  • naśladuje czynności wykonywane przez przedstawiciela danego zawodu i odgaduje nazwę tego zawodu,
  • opisuje czynności charakterystyczne dla wybranych zawodów.

Metody pracy:

  • zabawa naśladowcza,
  • improwizacje w rolach,
  • stop-klatka,
  • wywiad.

Środki dydaktyczne:

  • Grupy zawodów (załącznik nr 1, pięć sztuk – po jednej sztuce dla grupy),
  • Zestawy zawodów w ramach poszczególnych grup (załącznik nr 2 – po jednym zestawie dla każdejgrupy),
  • nożyczki.

Przewidywany czas realizacji: 45 minut.

 

Pozostało jeszcze 98 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Aktualnie przeglądasz

Marzec 2021 - Nr 19
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej