Metody i techniki ewaluacyjne. Grupa fokusowa jako sposób na ewaluację w szkole

Autor: Katarzyna Druczak

Dodano: 11 grudnia 2022
Metody i techniki ewaluacyjne. Grupa fokusowa jako sposób na ewaluację w szkole

W szkole podstawowej w każdym roku szkolnym prowadzonych jest wiele przedsięwzięć z zakresu doradztwa zawodowego. Są to zajęcia grupowe, spotkania informacyjne, wizyty zawodoznawcze, konkursy, rozmowy doradcze. Każde z podejmowanych przedsięwzięć ma swoje cele, zakłada określone efekty. Czy zostaną osiągnięte? Odpowiedzi na to pytanie można poszukać korzystają z różnych metod i technik badawczych. Jedną z nich jest grupa fokusowa, która pozwala na przeprowadzenie badania jakościowego. Badanie fokusowe cieszy się dużą popularnością zarówno w badaniach społecznych, jak również marketingowych, dlatego warto przyjrzeć mu się bliżej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • O czym pamiętać wybierając metody i techniki prowadzenia badania ewaluacyjnego?
  • Czym jest tzw. zogniskowany wywiad grupowy?
  • Jak wygląda przebieg padania typu focus group?
  • Jakie korzyści daje poznanie opinii respondentów?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 56
Dostępny w wersji elektronicznej