- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Przeszkody na drodze do celu edukacyjno-zawodowego. Jak je przeskoczyć? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe, uczeń:
- formułuje wstępny cel edukacyjno-zawodowy,
- nazywa możliwe przeszkody na drodze do jego osiągnięcia,
- uczy się współpracy i buduje poczucie sprawczości.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca indywidualna,
- praca indywidualna na tle grupy,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- Karta pracy do przeszkody nr 1 „Tunel niepewności” (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- Karta pracy do przeszkody nr 4 „Plecak ograniczeń” (załącznik nr 2) – dla każdego ucznia,
- mazaki,
- rekwizyty:
- sznurek, taśma malarska lub skakanka,
- firanka lub inna lekka tkanina zawieszona na krzesłach oraz kartka z napisem „Tunel niepewności”,
- kartka z napisem „Ściana cudzych oczekiwań”, obrazek przedstawiający ceglaną ścianę oraz kartka i długopis – dla każdej z trzech utworzonych grup,
- poplątany sznurek lub włóczka oraz kartka z napisem „Plątanina informacji”,
- plecak z kartką z napisem „Co jest twoim ograniczeniem?”,
- arkusz A3 z napisem „CEL”.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Aktualnie przeglądasz
Sierpień 2025 - Nr 72
