• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

„Co kraj, to obyczaj” – o kulturze pracy na świecie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Julia Sztyk

Autor: Julia Sztyk

Dodano: 28 stycznia 2025

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • uczeń poznaje różnice kulturowe w świecie pracy.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • zna definicję różnic kulturowych,
  • zna podstawowe różnice w kulturze pracy w wybranych krajach,
  • potrafi wskazać swoje mocne strony w kontekście pracy w różnorodnym kulturowo środowisku,
  • rozwija umiejętność współpracy w grupie oraz kształtuje takie cechy, jak tolerancja, empatia i zrozumienie.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • dyskusja,
  • kolaż,
  • burza mózgów,
  • praca zespołowa,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • Moje supermoce (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
  • kolorowe gazety, czasopisma, ulotki, kleje,
  • kartki A4 lub A3 – dla każdej z grup.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Julia Sztyk

Autor: Julia Sztyk

Doradca zawodowy PSZ. Trener wielu metod pracy w temacie rozwoju osobistego i zawodowego jednostki. Praktyk wspierający z pasją i zaangażowaniem osoby pragnące rozwinąć karierę. Autorka bloga i kanału na FB „Profesjonalny Doradca Zawodowy”.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Luty 2025 - Nr 66
66