- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Czy jestem nonkonformistą? Samopoznanie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznania, analizowania i odpowiedniego rozumienia pojęcia nonkonformizmu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie pojęcie nonkonformizmu,
- potrafi rozpoznać zachowania nonkonformistyczne,
- analizuje pozytywne i negatywne aspekty nonkonformizmu,
- ocenia własny poziom nonkonformizmu.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- miniwykład z dyskusją grupową,
- praca w parach,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart, pisak,
- Czy jestem nonkonformistą? (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- kartka i długopis – dla każdej pary oraz dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Aktualnie przeglądasz
Październik 2024 - Nr 62