• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Czy jestem nonkonformistą? Samopoznanie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 26 września 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznania, analizowania i odpowiedniego rozumienia pojęcia nonkonformizmu.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • rozumie pojęcie nonkonformizmu,
  • potrafi rozpoznać zachowania nonkonformistyczne,
  • analizuje pozytywne i negatywne aspekty nonkonformizmu,
  • ocenia własny poziom nonkonformizmu.

Metody pracy:

  • burza mózgów,
  • miniwykład z dyskusją grupową,
  • praca w parach,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • tablica lub flipchart, pisak,
  • Czy jestem nonkonformistą? (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
  • kartka i długopis – dla każdej pary oraz dla każdego ucznia.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Aktualnie przeglądasz

Październik 2024 - Nr 62
DQ