• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Komunikacja interpersonalna – rodzaje i style

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 26 czerwca 2024
  Komunikacja interpersonalna – rodzaje i style

Komunikacja interpersonalna stanowi podstawę skutecznych relacji we wszystkich dziedzinach życia. Zarówno w pracy, jak i w domu sukces w dużej mierze zależy od umiejętności komunikacyjnych. Opanowanie ich różnych form i stylów otwiera drzwi do głębszego zrozumienia i lepszego dostosowania się do potrzeb i oczekiwań. W tym artykule omówiono werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji, zbadano, w jaki sposób aktywne słuchanie wpływa na zdolność empatii i jak różne style komunikacji wpływają na dynamikę relacji, szczególnie w warunkach oświatowych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie rodzaje komunikacji interpersonalnej się wyróżnia?
  • W jaki sposób komunikacja werbalna i niewerbalna wpływa na relacje międzyludzkie?
  • Co kryje się za pojęciem aktywnego słuchania i dlaczego jest ono kluczowe dla skutecznej komunikacji?
  • są różnice między stylami komunikacji: asertywnym, agresywnym, pasywnym i pasywno-agresywnym?
  • Jakie techniki komunikacji mogą być najbardziej efektywne w środowisku edukacyjnym?
  • Jakie wyzwania i bariery w komunikacji mogą występować w szkołach?
  • W jaki sposób rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów wpływa na ich sukces edukacyjny i osobisty?
  • W jaki sposób nauczyciele mogą wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów na co dzień?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2024 - Nr 59
59