• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Umiejętne zarządzanie czasem – kluczowa kompetencja ucznia i pracownika

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 27 marca 2024
Umiejętne zarządzanie czasem – kluczowa kompetencja ucznia i pracownika

Zarówno młodzież, jak i dorośli zmagają się z coraz większą liczbą obowiązków i bodźców rozpraszających uwagę. Obecnie umiejętność zarządzania sobą w czasie nabiera nowego, wyjątkowego znaczenia. W decydujący sposób determinuje szanse na sukces i dobre samopoczucie, zarówno w edukacji, jak i w karierze zawodowej. Szczególnie uczniom szkół podstawowych i średnich, którzy dopiero kształtują swoje nawyki, nauka planowania i efektywnego wykorzystywania czasu przynosi korzyści. Zapewnia nie tylko lepsze wyniki w edukacji, ale także przygotowuje do stawienia czoła wyzwaniom świata pracy. W czasach, w których technologia oferuje niezliczone możliwości, ale też stwarza wiele pokus, nauka planowania staje się integralną częścią edukacji. To klucz do sukcesu w karierze oraz utrzymania zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Opanowanie tej kompetencji pozwala zredukować stres, zwiększyć produktywność i odczuć ogólną poprawę samopoczucia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego umiejętność zarządzania sobą w czasie jest tak ważna zarówno dla uczniów jak i pracowników?
  • Jak zarządzanie czasem może wpłynąć na sukces edukacyjny i zawodowy?
  • Czym jest prokrastynacja i jakie są jej główne przyczyny?
  • Jakie skutki może mieć nieumiejętne zarządzanie czasem?
  • Jakie techniki mogą pomóc w pokonaniu prokrastynacji?
  • Czym jest wielozadaniowość i jak wpływa na wydajność?
  • Jakie korzyści niesie za sobą świadome zarządzanie czasem?
  • Jakie są najważniejsze kroki w kierunku efektywnego zarządzania czasem?
  • Dlaczego ważne jest, aby już od młodego wieku uczyć się umiejętności zarządzania czasem?
  • Jakie nawyki mogą pomóc w lepszej organizacji dnia zarówno w szkole, jak i w pracy?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Aktualnie przeglądasz

Kwiecień 2024 - Nr 56
56