- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
8. Jak powstaje innowacja? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń wyjaśnia zjawiska i trendy zachodzące na współczesnym rynku pracy, z uwzględnieniem regionalnego i lokalnego rynku pracy; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- zrozumienie procesu powstawania innowacji oraz ich wpływu na rynek pracy.
Cele szczegółowe, uczeń:
- dostrzega znaczenie innowacji dla rozwoju gospodarki, społeczeństwa oraz współczesnego rynku pracy,
- rozwija umiejętność kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów w oparciu o zrozumienie potrzeb,
- stosuje metodę myślenia projektowego jako sposób na tworzenie innowacyjnych rozwiązań,
- rozwija umiejętności pracy w zespole oraz prezentacji własnych pomysłów.
Metody pracy:
- pogadanka, dyskusja,
- burza mózgów,
- poszukiwanie informacji,
- budowanie prototypów,
- prezentowanie rozwiązań,
- praca w zespołach.
Środki dydaktyczne:
- Persony (załącznik nr 1),
- kosz/worek/pojemnik z różnorodnymi przedmiotami, np. codziennego użytku, dostęp do Internetu,
- różnorodne materiały plastyczne: kartki A4, A3 i większe, nożyczki, kleje, flamastry, kredki, kolorowy papier itp.,
- prezentacja multimedialna lub plakat prezentujący etapy pracy metodą projektową.
Przewidywany czas realizacji: 90 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2024 - Nr 56