- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
7. Na tropie złodzieja. O tym, co kradnie nasz cenny czas. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując szczegółowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwój umiejętności planowania i zarządzania czasem.
Cele szczegółowe, uczeń:
- zna definicję słowa „prokrastynacja”,
- identyfikuje czynniki i zachowania będące źródłem prokrastynacji i nieefektywnego spędzania czasu,
- rozumie wartość planowania działań i zarządzania czasem,
- potrafi wyznaczać cele krótko- i długoterminowe.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja moderowana,
- praca w grupach,
- autorefleksja,
- praca indywidualna – zegar celów.
Środki dydaktyczne:
- arkusz papieru typu brystol,
- pisaki,
- karteczki samoprzylepne,
- kartki A4 – dla każdego ucznia,
- Mapa celów (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- cyrkiel.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2024 - Nr 56