- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
5. Hierarchia ważności zadań do wykonania. Jak ustalić, co muszę zrobić najpierw? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa własną hierarchię wartości i potrzeb; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń określa własną hierarchię wartości i potrzeb.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie znaczenie hierarchii ważności zadań,
- poznaje techniki oceny ważności i priorytetyzacji zadań: macierzy Eisenhowera, techniki 2 minut, metody „Zjedz tę żabę”,
- ćwiczy umiejętność skutecznego planowania działań i potrafi określić swoje priorytety.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca indywidualna,
- case study,
- dyskusja,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki papieru,
- monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
- Co zrobić najpierw? – case study (załącznik nr 1),
- Macierz Eisenhowera (załącznik nr 2) – jeden dla pary.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2024 - Nr 56