• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

5. Hierarchia ważności zadań do wykonania. Jak ustalić, co muszę zrobić najpierw? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Dodano: 27 marca 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa własną hierarchię wartości i potrzeb; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • uczeń określa własną hierarchię wartości i potrzeb.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • rozumie znaczenie hierarchii ważności zadań,
  • poznaje techniki oceny ważności i priorytetyzacji zadań: macierzy Eisenhowera, techniki 2 minut, metody „Zjedz tę żabę”,
  • ćwiczy umiejętność skutecznego planowania działań i potrafi określić swoje priorytety.

Metody pracy:

  • praca grupowa,
  • praca indywidualna,
  • case study,
  • dyskusja,
  • rozmowa kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • flipchart i pisaki,
  • kartki papieru,
  • monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
  • Co zrobić najpierw? – case study (załącznik nr 1),
  • Macierz Eisenhowera (załącznik nr 2) – jeden dla pary.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Doradca zawodowy i coach kariery, trener zmiany, certyfikowany projektant kariery metodologii „CareerDesign”. Absolwentka programu rozwoju i treningu kompetencji „Master Class Doradcy Kariery – Trening Budowania Mocy”. Specjalista Obrazkowego Testu Zawodów BBT (tzw. Test Achtnicha), projekcyjnej metody wyjaśniania skłonności zawodowych. Absolwentka UJ na Wydziale Historycznym.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Kwiecień 2024 - Nr 56
56