- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
4. W menu zarządzania czasem – metoda salami i sera szwajcarskiego. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń dokonuje syntezy informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł, aby skutecznie planować swoją ścieżkę edukacyjno-zawodową, wykorzystując metody zarządzania sobą w czasie.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozwija umiejętności efektywnego planowania i priorytetyzacji zadań,
- rozwija zdolności planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Metody pracy:
- miniwykład,
- praca w grupie,
- praca w parach,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- kartki A4 i długopisy,
- plansze Metoda salami i Metoda sera szwajcarskiego – do pobrania [1],
- opcjonalnie: kiełbasa i ser żółty z dziurami oraz nóż.
Przewidywany czas realizacji: 60 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2024 - Nr 56