- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
5. Jak ocenić trafność wyboru zawodowego? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń podaje czynniki wpływające na wybory zawodowe; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cele główne:
- nauka oceny trafności wyboru zawodowego na podstawie wyników analiz różnych czynników,
- rozwijanie umiejętności identyfikacji i refleksji nad czynnikami mającymi wpływ na wybory zawodowe (zainteresowania, umiejętności, wartości, warunki rynku pracy, wpływ rodziny i środowiska),
- wsparcie uczniów w procesie samooceny i świadomego planowania ścieżki zawodowej, z uwzględnieniem osobistych predyspozycji i preferencji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna różne zawody i umiejętności potrzebne do ich wykonywania,
- rozumie, jaki wpływ na wybór zawodu mają jego zainteresowania, umiejętności i wyznawane wartości,
- uczestniczy w dyskusji i ćwiczeniach grupowych, aby lepiej zrozumieć różne perspektywy zawodowe,
- rozwija umiejętność krytycznego myślenia poprzez analizę plusów i minusów pracy w różnych zawodach.
Metody pracy:
- miniwykład z dyskusją,
- metoda plakatowa,
- praca indywidualna,
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
- Moje zawodowe wybory – ankieta (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Lista zawodów (załącznik nr 2),
- kartki A3, kolorowe mazaki – dla każdej grupy,
- kartka i długopis – dla każdej pary.
Przewidywany czas realizacji: 60 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Aktualnie przeglądasz
Marzec 2024 - Nr 55