Uwzględnianie dostosowań wymagań edukacyjnych to nie prawo, ale obowiązek nauczyciela. Podobnie jest z indywidualizacją pracy na zajęciach. Nauczyciel nie może więc odmówić sięgania po elastyczne rozwiązania wyrównujące szanse uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W jaki sposób dyrektor powinien egzekwować wywiązywanie się z obowiązków? Dowiedz się, jakie konsekwencje może ponieść nauczyciel, który nie indywidualizuje procesu nauczania i wychowania ucznia.
Z artykuły dowiesz się:
- Które przepisy zobowiązują nauczyciela do tego, aby dostosowywać metody pracy i wymagania edukacyjne do potrzeb i możliwości ucznia?
- Których uczniów powinny obowiązywać dostosowania wymagań wobec dzieci i młodzieży?
- Czy można ukarać nauczyciela, który odmawia wdrażania dostosowań?
- Jakie kary grożą nauczycielowi, który nie uwzględnia potrzeb dziecka?