Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z zaświadczeniem o depresji – czy obowiązkowe?

W ostatnich latach można zaobserwować zwiększoną liczbę dostarczanych do szkół zaświadczeń od lekarzy psychiatrów i psychologów, w których zawarte są zalecenia do pracy z uczniem z depresją. Nauczyciele i dyrektorzy mają wątpliwości, czy na takiej podstawie należy opracować dostosowania edukacyjne. W artykule wyjaśniamy, dlaczego dostosowanie wymagań edukacyjnych ze zdiagnozowaną depresją nie powinno być uzależnione od dostarczenia opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wskazujemy, jakie kroki podjąć, aby wdrożyć zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy zaświadczenie lekarskie o depresji zobowiązuje szkołę do dostosowania wymagań edukacyjnych?
- Czy szkoła może wdrożyć pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla ucznia z depresją bez opinii poradni?
- Jakie kroki powinna podjąć szkoła, aby uwzględnić zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty?
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 74

Dostępny w wersji elektronicznej






/WiedzaiPraktyka
/wip