Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy ("portfolio"); załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- rozwinięcie umiejętności tworzenia i prezentowania skutecznego elevator pitch – narzędzia do efektywnego promowania marki osobistej.
Cele szczegółowe:
- zrozumienie konceptu elevator pitch marki osobistej,
- stworzenie, dopracowanie i praktyczne zastosowanie własnego elevator pitch.
Metody pracy:
- burza mózgów z mini-wykładem i wideo,
- analiza przypadku,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart, narzędzie do zapisywania,
- film „Elevator pitch #054”, https://www.youtube.com/watch?v=TahW_HaalVY [dostęp: 12.03.2024 r.],
- laptop, projektor,
- „Elevator pitch – która opcja jest właściwa?” (załącznik nr 1),
- kartka i długopis – dla każdej grupy,
- „Mój elevator pitch” (załącznik nr 2),
- ilustracja windy (opcjonalnie).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.