Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Cele główne:
- uczeń sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy,
- uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zwraca uwagę na elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas krótkiego przywitania oraz wpływu pewności siebie na pierwsze wrażenie,
- wyjaśnia pojęcie „pewność siebie”,
- identyfikuje czynniki wpływające na pewność siebie, zarówno pozytywne, jak i negatywne,
- generuje pomysły, w jaki sposób budować/wzmacniać pewność siebie,
- analizuje swoją pewność siebie w różnych sytuacjach i identyfikuje obszary wymagające wzmocnienia,
- formułuje konkretne działania i plan działania w celu budowania pewności siebie w wybranych obszarach życia.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupach,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- kartki A4,
- długopisy,
- „Koło Pewności Siebie” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.