Moje możliwości i predyspozycje. Ćwiczenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Ćwiczenie jest przeznaczone do pracy indywidualnej i pracy w grupie dla uczniów szkół branżowych I stopnia. Służy realizacji następujących treści programowych: uczeń analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej, załącznik nr 4 do rozporządzenia MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny: poznanie własnych zainteresowań i zasobów.
Cele szczegółowe, uczeń:
- dokonuje autodiagnozy własnych możliwości i predyspozycji,
- poszukuje zawodów zgodnych z zainteresowaniami i umiejętnościami.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupie,
- ruch,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- Co lubię robić w wolnym czasie? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- flamastry.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej