Autentyczności marki osobistej
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy ("portfolio"); załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- doskonalenie umiejętności kreowania autentycznej marki osobistej wśród uczniów.
Cele szczegółowe:
- zrozumienie pojęcia autentyczności marki osobistej,
- ocena autentyczności w działaniach innych osób,
- rozwijanie świadomości własnej marki osobistej,
- rozwój umiejętności komunikacyjnych i empatycznych.
Metody pracy:
- burza mózgów z miniwykładem,
- studium przypadku,
- mapa myśli,
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart, narzędzie do zapisywania,
- „Autentyczna marka osobista. Opisy osobowych marek osobistych” (załącznik nr 1),
- kartka i długopis – dla każdej grupy,
- kartka i mazaki – dla każdego ucznia,
- gra dydaktyczna „Czy jestem autentyczny?”
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65
Dostępny w wersji elektronicznej