- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
9. Pracoholizm. Jak go rozpoznać? Jak mu zapobiec? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny:
- uczeń uzasadnia znaczenie pracy w życiu człowieka oraz rozumie zagrożenie wynikające z poświęcania nadmiernej ilości czasu na życie zawodowe.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji,
- analizuje znaczenie i możliwości doświadczania pracy,
- wskazuje wartości związane z pracą i etyką zawodową,
- potrafi dostrzec symptomy pracoholizmu i podaje propozycje działań profilaktycznych.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca w parach,
- studium przypadku,
- burza mózgów,
- miniwykład,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- karta pracy,
- flipchart i pisaki,
- kartki,
- monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
- Obrazy pracoholizmu (załącznik nr 1),
- Historia Roberta – case study (załącznik nr 2).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Sierpień 2023 - Nr 48