- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
7. A gdyby tak uczyć się matematyki…? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej i pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów, rozpoznaje własne zasoby, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny: Rozpoznawanie swoich zasobów związanych z umiejętnościami matematycznymi.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi określić umiejętności matematyczne, które są przydatne w pracy zawodowej,
- potrafi wskazać zawody, w których umiejętności matematyczne są niezbędne,
- potrafi określić, jakie motywatory wpływają na jego rozwój umiejętności matematycznych.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupach,
- dyskusja,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- projektor,
- rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 7 sierpnia 2014 . w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania,
- Jakiej dziedziny „tyka” matematyka? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- charakterystyka grup wielkich (do wyświetlenia),
- Powody, dla których lubię/mógłbym polubić matematykę (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
- dostęp do komputera (dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Marzec 2023 - Nr 43